ÜZLETI NYELV

Do you speak Business? Mi is az üzleti nyelv?

Az üzleti nyelv a munka nyelve, a munkahelyen használt szókincs, kifejezések és jellemző szituációk összessége. Munkahelyi eredményességünk nagyban azon múlik, mennyire érezzük konfortosan magunkat egy nyelvi szitációban, stresszt jelent vagy örömöt az idegen nyelvű kommunikáció.

 

Miben különbözik az általános nyelvtől?

Ugyanúgy fontos a 4 készség (beszéd, hallásértés, olvasás, írás) fejlesztése, de:

·         kisebb, de speciális szókészletből áll

·         kevésbé hangsúlyos a nyelvhelyesség a közlés eredményessége szempontjából

·         kb. 200 szóbeli és 100 írásbeli kifejezéssel, szófordulattal már hatékonyan lehet kommunikálni

·        a szintlépés nem a „több nyelvtan, nagyobb szókincs” mércével mérhető, hanem a hatékonyabb közléssel, bátrabb megszólalással, pontosabb megértéssel.

 

Milyen üzleti nyelvi területek vannak?

Business Language

Legtöbbször ezeket a területeket jelenti a munkahelyi nyelvezet:

·         bátor beszédkészség az irodában

·          asszertív véleménynyilvánítás, win-win szituációk kialakítása

·          megbeszélésen való részvétel vagy meeting levezetése

·          téma előadása vagy hosszabb prezentáció

·         üzleti levelezés

·         riportálás, beszámoló vagy vezetői összefoglaló készítése, előadása

·         kapcsolattartás kollégákkal, ügyfelekkel, partnerekkel

·         multikultúrális környezet nyelvi normái, kulturális vonatkozásai

 

Miben különbözik egy üzleti tanfolyam előkészítése?

Az üzleti nyelvi szintfelmérése 3 részből kell álljon:

·         nyelvi szint írásbeli és szóbeli felmérése

·         munkahelyi nyelvi kompetenciák felmérése, „gap analízis” a gátak, hiányosságok feltérképezésére

·         igényfelmérés, célkitűzés a fejlesztés pontosításához

                                    

Milyen egy üzleti nyelvóra?

Mivel felnőttek oktatásáról van szó, csakis a tapasztalati tanulás, az élményeket nyújtó órák és a célzott, coaching szemléletű oktatás eredményes és motiváló számukra.

·         100% gyakorlat: testre szabott szókincs, valós szituációk, üzleti szimulációk

·         100% hasznosság: azonnal használható panelek, napi feladatokhoz szükséges tudás

·         100% motiváció: hasznos tartalom, aktív gyakorlatokkal feldolgozva

 

Milyen a jó üzleti nyelvtanár?

·         Alaposan felméri a célokat, fejlesztendő területeket, és minden órát ennek szolgálatába állít.

·         Motiváló, gyakorlat-orientált és minden üzleti órájára aktívan készül.

·         Nem az üzletben jártas, hanem az üzleti nyelvben, ennek alkalmazásához ad meg minden segítséget nagy rutinjával.

 

Hogyan lehet mérni?

Gyakorlati üzleti nyelvi vizsgával egyszemélyes vagy kiscsoportos formában, melynek része e-mail írása, tárgyalási helyzet, mini prezentáció és a vizsgázó napi munkájából vett nyelvi helyzetek.

 

Milyen formában tanulható üzleti nyelv?

A lehetőségek tárháza végtelen:

·         Tanfolyam heti 1 vagy 2 alkalommal

·         Workshop kéthetente vagy havonta ½ nap formájában

·         Nyelvi tréningekkel 1-2-3 napban

·         E-learning vagy blended képzés formájában

·         Nyelvi mentoring vagy coaching segítségével.

 

Juventus Képzési Központ, 2016. október